tisdag 6 januari 2009

Gtk+

Fick för mig att kolla lite på Gtk+ så här på Julledighetens sista dagar. Börjar med att läsa lite. Det här verkar spännande. Installerar, konfigurerar, kompilerar, installerar, kompilerar, konfigurerar, konfigurerar, kompilerar installerar, googlar, googlar och googlar. Börjar om. Nu så går det bättre, allt verkar fungera, bara ett litet sista beroende att lösa upp, gvfs. Gnome kraschar. Men det är nog inget stort problem, det är väl bara att installera om Gnome, eller? Ja om uppkopplingen är kurant, men se det är den inte! Spenderar ett antal timmar på att få igång det hela igen, men icke. Jag ger upp, installerar om Linux från CD, fixar alla buggar som jag redan fixat. Nu fungerar det hjälpligt igen. Lyckas dock ej med att bygga xmms, skumt, har för mig att det var enkelt och problemfritt förra gången. Tog bara så där en 72 timmar. Bestämmer mig för att träna i stället.

Beväpnad med mina tonårs pullup-stång gör jag,

2 x 2 x 2 FLPU

8 x 8 x 8 x 8 x 8 x 8 x 6 Tabata pushups (är verkligen dålig på detta)

3 x 3 x 3 x 3 x 3 x 3 x 2 Tabata pullups

Börjar jobba i morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka i matchen! Om man nu kan kalla träning för match.